Thursday, July 14, 2011

Malaysia XI Vs Arsenal

mula2 aku tau arsenal nak datang malaysia memang aku super teruja, maklum la dah berapa lama minat sekarang arsenal dah datang malaysia, main depan mata. tiket sebulan awal lagi aku dah beli hasil upah cat rumah sendiri. ingat kan nak amik tiket paling murah tapi dekat kedai tu da habis, terpaksa amik rm108. redo je la duit habis.

13/7 aku pergi nilai singgah amik jersi Malaysia kat abang aku lepas tu terus gerak ke Stadium Nasional Bukit Jalil. awal 45 minit aku sampai. niat hati nak usha2 sekeliling stadium. sampai2 je belambak giler fan yang pakai baju arsenal. sampai aku rasa macam dekat emirates pulak. tapi aku tak kisah la sebab kebanyakan nya orang chinese dan indian. maybe muke ni ada masa game2 kelab luar negara sahaja, bila game Malaysia lawan negara tak nampak muke mereka ni.

masuk je stadium memang sah aku ada dekat emirates, penuh merah dekat seat 108, yang malaysia tersepit dekat celah penyokong arsenal. ramai yang sokong malaysia tapi datang pakai baju arsenal. tak kisah la yang penting game hari tu.

baru je game start tak sampai 10 minit jack kene tackle dengan aidil dalam box, terus ref bagi penalti. kamon la ref tutup mata sudah. lagi pon bola 50-50. jack pon pandai jugak ambil advantage. fan arsenal bersorak bile ramsey sepak masuk gol. shit!! aku da rasa game ni tak best, tak sampai pon 10 minit lagi. babi betol aku cakap dalam hati, rugi 108 duit gaji. kalau sedekah banyak pahala aku dapat. takpe la, minat punya pasal.

yang tak best nye bile tengah2 main aidil injured. first skali die dah terjatuh, second time kene tackle dengan chamakh. memang aku menyirap la. walaupun aku minat arsenal, tapi bile player malaysia kene tackle sampai injured, aku jadi tak tentu arah. teruk chamakh kene maki dengan even die tak dengar lansung.

tengah2 syok aku maki, sekali aku dengar boo dari fan. lagi aku marah sebab mereka ini boo si aidil sebab baring kecederaan agak lama. babi betol. tak respek player malaysia. dan aku yakin yang boo ini datang nya dari fan arsenal luar negara iaitu indonesia dan singapore. dan boo ni di sahut semula oleh fan malaysia yang boo mereka yang meng boo aidil. aku memang tak tentu arah la mengamok sorang2. player negeri aku tu. mase lawan taiwan hari tu die skor, sume puji melambung, time cedera macam ni, sume nak boo. sial!.


"arsenal indonesia supporter"


"arsenal singapore supporter"

dan aku yaki ade golongan fan arsenal malayasia yang turut boo aidil. mereka ni golongan2 yang tak pernah nak support malaysia, datang stadium hanya nak tengok arsenal. golongan2 profesional aku yakin. mane pernah nak amik tahu pasal bola sepak malaysia tapi tibe2 datang nak tengok malaysia lawan arsenal. wtf??.

lepas kes boo, malaysia kene lagi sebijik. terus aku takde mood nak tengok.

rugi rm108 aku rase, walaupun malaysia main tak berapa ok takpe la, tahap permainan kita jauh berbeza dengan arsenal. ape2 pon aku harap aidil cepat sembuh.

gunners in my heart, harimau malaya in my soul.

"TANAH TUMPAHNYA DARAHKU"




PS : patut la aku pelik ade bendera engerland semalam, budak indon perasan mat saleh yang bawak. LOL



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...