Monday, June 27, 2011

semangat harimau malaya



Good Luck Malaysia



















serius aku memang bersemangat gila nak pegi tengok bola, maklum la first time nak sampai stadium bukit jalil(cite bola macam power pegi BJ bru first time LOL). bukan ape mase kecik2 dulu nak pegi paroi pon susah ni kan pulak pegi bukit jalil. tapi lepas aku bermimpi basah alhamdulillah boleh da merayau mane2 aku nak pegi. tapi itu pon kene buat proposal jugak cume senang nak dilulus kan oleh bos besar iaitu bapak aku.

menjelang game yang bakal mencipta sejarah negara ni aku nak bercerita sikit tentang rekod yang pernah terjadi antara dua negara membangun dalam bolasepak ini. sebanyak 11 pertemuan telah berlansung dimana Malaysia telah menang sebnyak 4 kali, taiwan 3 kali dan seri 4 kali. dengan rentak cemerlang negara sekarang ni dari yang under 23 mahupun skuad senior,kedua2 nya kelihatan gagah,kacak dan bergaya jika nak di bandingkan dengan skuad piala presiden negeri sembilan memang tak boleh harap,rasuah je memanjang. skuad senior negeri sembilan pon same je tak rasuah tapi main lagi teruk dari orang yang terima
rasuah. ape pon tak boleh. tapi aku tetap sokong negeri aku. hobin jang hobin.

yang aku peliknya asal tiket game jual lambat sangat. lebih kurang 5 jam sebelum game baru nak bukak kaunter. ape orang fam ni bangang sangat ke sampai nak menunjuk2 bangang dieorang tu. cube la jual awal2 sikit macam mane dieorang jual tiket chelsea liverpool dan
arsenal. aku bukan ape bile jual lambat2 ni orang da malas nak beratur panjang. tak kan la game pukul 8.45 malam orang nak keluar se awal pukul 2 nak kena beratur lagi,mungkin sejam dua jugak nak beratur, paling kiman dapat tiket pukul 4,lepas tu nak balik rumah lagi ke?kalau rumah jauh macam aku yang dekat negeri sembilan ni macam mane?melangok je dekat stadium sampai game start???memag typical fam bangang tak bertempat.

bebel panjang2 pon bukan fam nak dengar,buat bodo je la walau pon susah sebab aku ni ade sikit kepintaran kat dalam otak ni.

menjelang game nanti aku ingat nak lepak dengan ultras malaya tapi tengok la keadaan macamana sebab aku pon datang sorang2 ikut kawan yang ade kat KL. kalau dieorang ok memang nak join ultras je baru la terinzal lebih tengok bola malaysia.

cube korang usha statistik pertemuan malaysia taiwan ni lepas tu guess berapa agak2 keputusan malam besok. kalau tak nampak sila klik gamba untuk pembesaran.















Akhir kata dengar la kata2 arwah otai bolasepak kita. memang legenda beliau ini. aku pun pinjam jersi abang aku(duit banyak habis ke benda yang lagho sampai takde bajet nak beli jersi) sebab nak menyahut seruan ini.
















segala gambar dirembat dari google.

2 comments:

amalinafarah said...

Mokhtar Dahari is my great grandfather punye cuzen...wink3 ;)

ijan de bunks said...

ye ke min??tak caye haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...